להלן ריכזתי עבורכם את כל השלבים הנדרשים על מנת לבנות אתר אינטנרט טוב ואפקטיבי, יישום כל אחד מהשלבים יבטיח לכם אתר אשר ימצא את הפוטנציאל העיסקי שלו, הן מבחינת הגעה אל קהל היעד והן מבחינת הפצה וקידום במנועי החיפוש.

1. קביעת מטרות האתר – השלב הראשון הוא הבנה, מה היא בכלל המטרה שלשמה אנו בונים אתר, האם לצורך קידום מכירות, לצורך מכירה ממש, אינטראקציה עם לקוחות, למסור מידע אינפורמטיבי וכו'. מטרות האתר הן אלה שבסופו של דבר יכתיבו את עיצוב האתר, את הפונקציות שירכיבו את האתר.

2. חקר שוק – שלב זה הנו הכרחי על מנת שנוכל כבר בהקמת האתר להיות ראויים ביחס למתחרים, חקר השוק עוזר לנו גם ללמוד טוב יותר את המתחרים שלנו וגם ללמוד את המגמות העתידיות בשוק אליו אתם הולכים להכנס. חקר השוק עוזר לנו ללמוד יתרונות וחסרונות של המתחרים שלנו מה שיעזור לנו להדגיש את היתרונות שלנו לעומת המתחרים.

3. רכישת דם דומיין – שם דומיין הנו בעצם הכתובת לעסק שלך, חשוב שיהיה קליט, קצר ככל האפשר, להיות מקושר עם השרותים שלך או ישירות עם שם המותג שלך. חשוב לקנות שם דומיין אשר ממתג אותך באופן הטוב ביותר ולאחר שהחלטת מהו שם הדומיין המתאים לך חשוב לקנות אותו מיד ולא להתמהמה.
לאתרים בארץ מומלץ לרכוש דומיינים עם סיומת co.il, ניתן לרכוש דומינים באופן עצמאי דרך אתר איגוד האינטרנט הישראלי isoc.org.il, בעלות של 260 ₪ לשנתיים.

4. אפיון האתר – בהסתמך על המידע שאספנו כבר בקביעת מטרות האתר וחקר השוק שביצענו, נייצר מודל לאתר המכיל בתוכו את כל הפונקציות הרלונטיות לאתר ומשרתות את מה שקבענו במטרות האתר. ככל שאפיון האתר יהיה מדוייק יותר הצעת המחיר תהיה מדוייקת יותר וגם ללקוח יהיה בהיר יותר כיצד האתר ישרת את המטרות.

5. איסוף תכנים – בשלב זה עליך לרכז את כל החומרים והתכנים אשר אתה רוצה לשלב באתר, איסוף החומרים יכול להגיע מחומרים קיימים שנכתבו בעבר ויש רק לרכזם, אך יתכן וגם תצטרך לכתוב חומרים רלונטיים עדכניים יותר ואף חומרים חדשים, במידה ואתה מקשה לכתוב בעצמך תוכל להיעזר בשירותים מקצועיים לכתיבת תכנים לבחירתך חברות העוסקות בכך או פרילנסרים מוכשרים לא פחות שהחברות הרבה פעמים בעצמן שוכרות את שירותם. אם ברשותך אתר אינטרנט שכל מהותו הנו כתיבת חדשות ועדכון תוכן יתכן מאוד ותצטרך להעסיק משהו מתוך החברה שזה הוא עיסוקו.

6. עיצוב ובניית אתר – זהו, הגענו לשלב הביצוע, עבודה מקדימה נכונה מקלה מאוד את שלב הביצוע, אם בצענו מחקר ואפיון נכון סביר להניח שכבר סקיצת האתר הראשונה "תקלע בול" לצרכים שלך כלקוח, ראשית נעצב את האתר וניישם את כל האלמנטים הויזואלים גרפיים המרכיבים את האתר.
הסקיצות הגרפיות יוגשו ללקוח לאישור, לאחר אישור הסקיצה ניגש לבניית האתר והקמת המערכת.

7. אכסון אתר – או אחסון אתר – שאלת השאלות … מגיע מהמילה האנגלית Host = אכסניה או מהמילה storage = מחסן (לשיקולכם… אני נוטה לקבל את התרגום "אכסניה").
בחירת חברת האכסון לאתר שלך, הרבה פעמים החברות אשר בונות את האתר כבר מציעות גם שירותי אכסון לאתר, שזהו יתרון מבחינתך שכן, יש לך איש קשר שאתה מכיר ויודע – יש לך כתובת לכל מקרה של בעיה / תקלה / נפל אתר / פרצו לאתר, כל אלה בהחלט יכולים לקרות ואם בצעת את האכסון באמצעות חברת אכסון חיצונית הרבה פעמים הפניה היא באמצעות המחשב בלבד, אין איש קשר וכך גם החברה שבנת לך את האתר יכולה תמיד להתנער והפיל את האחריות על חברת האכסון.

8. קידום אתר – מושפע ישירות מתוכן טוב, מקישורים המפנים לאתר שלכם, חשוב לרשום את האתר במנועי החיפוש ובאינדקסים, לכתוב מאמרים ולפרסמם באתרי מאמרים עם קישוריות לאתר שלכם, חשוב להימנע מקידום האתר באמצעות טכניקות פסולות שכן האתר עשוי להיענש. את קידום האתר תוכלו באמצעות מחקר לעשות בעצמכם יצריך מכם ללמוד ולהתעדכן כל הזמן וכן לכתוב המון ולשלב באינדקסים ואתרים מובילים, קידום האתר יצריך ממך בעצם לא מעט שעות עבודה, ישנה כמובן האופציה לשכור שירותים של חברה חיצונית שקידום אתרים הוא מהותה, זהו שירות אפקטיבי אך לא זול.
האופציה האחרת היא לקדם את האתר באינדקסים כגון: תפוז, ynet , נטקס… בתשלום, יביא את האתר שלכם למקום גבוה בחיפוש במילה הרלונטית באופן מיידי למשך כל התקופה ששילמת.

9. התחברות לתוכנת סטטיסטיקות– על מנת להיות מעודכן בתוצאות של התהליכים שאתה עובר עם האתר, ללמוד מה היה אפקטיבי יותר ומה פחות, אירועים שהשפיעו על הכניסות לאתר שלך, כל אלה יכולים ללמד אותך מה לעשות ומה לא לעשות בעתיד על מנת להגדיל את כמות הגולשים אשר נחשפים לאתר שלך. מומלץ להתחבר לתוכנות סטטיסטיות, יש לא מעט כאלה כיום בשוק ואף חינמיות, התוכנה המומלצת מבניהן הנה גוגל אנליטיקס.

זהו, סקרנו את השלבים, ניתן להרחיב ולהוסיף על כל אחד מהם שכן כל אחד מהשלבים הנו עולם של לימוד ונסיון. וככל שהניסיון והמחקר רב יותר כך התוצאות יהיו טובות יותר.

בהצלחה!